Jak przyciągnąć klienta obrazem

jak przyciagnac obrazem

Klient kupuje oczami, dlatego rola obrazów w sprzedaży jest niezwykle cenna. To właśnie one są najważniejszym czynnikiem (obok opisów produktów), który może przekonać konsumenta do zakupu. Nawet najlepiej pozycjonowany sklep internetowy nie odniesie sukcesu, jeśli będzie powielał częste błędy w dobieraniu obrazu do oferty. Jak ich uniknąć? Dowiesz się z tego artykułu! 

Zasady, które mówią o tym, jak przyciągnąć klienta obrazem, wcale nie są trudne. 

Najczęstsze błędy przy dobieraniu obrazu do oferty 

Dobry obraz znacznie zwiększa Twoje szanse na przekonanie klienta do zakupu. To niby prosta zależność, ale nadal w wielu sklepach internetowych obrazy pozostawiają wiele do życzenia. 

Wśród najczęstszych błędów przy dobieraniu obrazu do oferty są:

  1. Brak związku zdjęcia z produktem lub ofertą – obrazy i grafiki, które zbyt luźno odnoszą się do tematu produktu bądź usługi, nie będą skuteczne. Niezwiązane z tekstem elementy graficzne są przez konsumenta traktowane jako utrudnienia.  
  2. Słaba jakość obrazu – przekłada się bezpośrednio na wyobrażenie klienta o jakości produktu. Dodatkowo uniemożliwia dokładne przyjrzenie się danej rzeczy i ocenie jej atrakcyjności. Pamiętaj, że zbyt duży rozmiar pliku też nie będzie Twoim sprzymierzeńcem! Sprawi, że strona będzie dłużej się wczytywać i tym samym nie będzie wygodna dla użytkowników. Optymalne rozmiary powinny wynosić mniej więcej 1000×1000 pikseli. 
  3. Brak widocznych detali – to właśnie atrakcyjność produktu jest kluczem sprzedaży w wielu branżach. Jeśli sprzedajesz ręcznie robioną biżuterię i nie zaprezentujesz jej walorów na zdjęciach detali stracisz wielu potencjalnych klientów. 
  4. Tylko jedno zdjęcie – jedna fotografia produktu na pewno nie wystarczy. Pokaż go z kilku różnych perspektyw, żeby konsument mógł przyjrzeć mu się z każdej strony i tym samym łatwiej przekonać się do zakupu. 
  5. Same packshoty – zdjęcia na białym lub jednolitym tle (tzw. packshoty) nie wystarczą. Atutem będzie pokazanie produktu w użyciu lub w oryginalnej skali, np. zdjęcie drukarki stojącej w biurowym otoczeniu, które ukaże równocześnie jej realne gabaryty.  

Jeśli poważnie potraktujesz 5 powyższych zasad – będziesz na dobrej drodze, by przyciągnąć klienta obrazem i zachęcić go do zakupów w Twoim sklepie internetowym. 

Na dokładkę mam jeszcze jedną, ważną wskazówkę: odpowiedni dobór kolorów na zdjęciu. Kolory w e-commerce odgrywają ogromnie ważną rolę, a odwzorowanie rzeczywistych barw na fotografiach jest kluczowe, ponieważ to właśnie “przekłamany kolor” bywa częstym powodem zwrotu produktów. Odpowiedni dobór kolorów na zdjęciu oznacza również dobranie odpowiednich barw np. scenografii fotografowanego obiektu do naszej grupy docelowej. Badania pokazują na przykład, że kobiety preferują pastelowe kolory, a mężczyźni jaskrawe. 

Częste błędy w wyglądzie sklepu internetowego 

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze – od niego zależy, czy konsument będzie chciał przeglądać produkty w Twoim sklepie i czy zyskasz jego zaufanie. Dlatego warto zadbać, by od pierwszego wejrzenia sklep wydał mu się profesjonalny, a treść przejrzysta i przyjazna do przeglądania.

Jakie są najczęstsze błędy w wyglądzie sklepu internetowego, których warto się ustrzec?

  1. Bałagan i chaos – mniej znaczy więcej, a zbyt dużo elementów graficznych i jaskrawych kolorów zadziała na niekorzyść witryny.
  2. Brak spójności estetyki – różne czcionki i ich rozmiary oraz niespójne grafiki i zdjęcia odstraszają klientów i sprawiają, że sklep wydaje się mniej profesjonalny.
  3. Brak responsywności elementów graficznych – grafiki, które źle wyświetlają się na telefonach czy tabletach od razu zniechęcają klientów. Wszystkie elementy sklepu internetowego powinny być responsywne i dopasowane do dostępnych urządzeń. 
  4. Niedopasowanie do grupy docelowej – dziś nie wystarczy już, by sklep internetowy był po prostu “ładny”. Jego wygląd powinien być dopasowany do grupy docelowej, na której chcemy zrobić wrażenie. Jeśli trafiasz do nastolatków, nie oferuj im chłodnej i minimalistycznej estetyki, a jeśli masz sklep z produktami dla mężczyzn oszczędź im pastelowych kolorów oraz bajkowych grafik.