Dlaczego warto mieć własną stronę internetową

Własny sklep czy Allegro? Przed tym dylematem stoi wielu, zwłaszcza początkujących, sprzedawców. Znane portale sprzedażowe są dostępne za pomocą jednego kliknięcia, ale korzystanie z nich ma też sporo minusów, np. obowiązkową prowizję od sprzedaży. Inwestując w rozwój własnego sklepu internetowego wszystkie profity zostają w Twojej kieszeni i nie musisz się nimi z nikim dzielić. 

Sklep na Allegro – czy to się opłaca?

Nie ma co ukrywać, sprzedawanie towarów za pośrednictwem Allegro ma kilka konkretnych zalet. Wśród nich są:

  • ogromna baza użytkowników – większość internautów w Polsce choć raz kupiła coś w tym serwisie,
  • niski próg wejścia – łatwy start i intuicyjny interfejs pozwala sprzedawać produkty nawet bez szczególnego doświadczenia,
  • gwarancja bezpieczeństwa dla kupujących – nie musisz martwić się o profesjonalne regulaminy, zasady zwrotów i szczegółowe FAQ.

Powyższe zalety zachęcają szczególnie osoby, które są dopiero na początku swojej przygody ze sprzedażą. 

Otwieranie sklepu na Allegro ma też konkretne wady, które mogą być dla niektórych sprzedawców sporym ograniczeniem:

  • bardzo wysoka konkurencja – na Allegro funkcjonuje ponad 100 tysięcy sprzedawców, którzy aktywnie konkurują ze sobą we wszystkich kategoriach,
  • wymóg niskich cen – użytkownicy Allegro szukają okazji i mają bardzo łatwą możliwość porównania cen; jeśli nie zaproponujesz najkorzystniejszej oferty, konsument łatwo to sprawdzi i kupi produkt u konkurencji,
  • prowizje od każdej sprzedaży – choć samo wystawienie przedmiotu na aukcji jest bezpłatne, prowizje od sprzedaży wahają się od 3 do 15%. Jeśli weźmiesz pod uwagę wymóg konkurowania ceną może się okazać, że czysty przychód, który zostanie w Twojej kieszeni, nie jest spektakularny,
  • wysokie koszty promowania – duża konkurencja powoduje, że sprzedawcy decydują się na promowanie swoich aukcji w serwisie za co muszą dodatkowo płacić,
  • brak możliwości budowania własnej marki. 

Zalety posiadania własnej strony, zamiast sprzedaży przez zewnętrzne portale 

Posiadając własny sklep internetowy, tworzysz rzeczywistą markę – ten potencjał nie jest dostępny, gdy prowadzisz sklep na Allegro. Do głównych zalet posiadania własnej strony, zamiast sprzedawania przez zewnętrzne portale, można zaliczyć:

  • budowanie społeczności klientów oraz umacnianie marki w ich świadomości,
  • szersze pole w zakresie ustalania cen, 
  • bogatsze możliwości działań marketingowych,
  • korzystniejsza forma prezentacji oferty,
  • możliwość sprzedaży dla klientów zagranicznych,
  • zarządzanie obsługą klienta,
  • profesjonalny wizerunek.

Własny sklep czy Allegro? A może jedno i drugie?

Jeśli posiadasz już sklep na Allegro lub przekonują Cię plusy takiego rozwiązania na początek – jestem w stanie to zrozumieć. Sprzedaż przez ten portal jest wygodna i pozwala sprawdzić, czy pomysł na biznes jest trafiony. Może jednak okazać się, że konkurencja na Allegro wymaga na Tobie znaczną obniżkę cen, a ograniczenia w marketingu i promocji mogą stać się irytujące.

Dlaczego warto mieć własną stronę internetową, nawet jeśli sprzedajesz głównie na znanych portalach? Odpowiedź jest bardzo prosta: by nie ograniczać swojego potencjału. Ogromną korzyścią witryny e-commerce jest kontrola nad wszystkimi aspektami: od wyglądu sklepu, przez kontakt z klientem, aż do rodzajów działań marketingowych. Własny sklep to sposób na wyróżnienie swojej oferty, a sprzedaż przez własną stronę internetową to krok do budowania  rozpoznawalnej marki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *